Boerderij De Boerinn, Mijzijde 6 3471 GM Kamerik.
tel: 0348 40 12 00 mail: info@deboerinn.nl

Winteractiviteiten Winkelwagen

Artikel Boerderij De Boerinn in herfsteditie Ondernamen Woerden

Reserveren vanaf 1 persoon gedurende de Loei Goeie Vakantieweken »
Auteur: Hugo Oudejans

 

Generaties lang werd Boerderij De Boerinn in Kamerik gerund door de familie Hoogendoorn. In mei kwam hier verandering in, toen zij Hugo Oudejans vroegen als directeur van de evenementenboerderij. Midden tussen de weilanden, koeien en schapen spraken wij Hugo over zijn nieuwe functie en de doelen die hij meekreeg van de familie.

Artikel Boerderij De Boerinn in herfsteditie Ondernamen Woerden

‘Ik kom helemaal niet uit deze branche’, biecht Hugo aan het begin van het gesprek op. ‘De afgelopen 25 jaar werkte ik in commerciële functies in de mediabranche waaronder bij diverse landelijke kranten. Het werken in een corporate omgeving voelde voor mij op een gegeven moment niet meer goed. Ik wilde iets anders, iets persoonlijkers. Gelijktijdig zocht Boerderij De Boerinn een nieuwe directeur. Ik woon zelf in Woerden, zag het voorbijkomen en het sprak me gelijk aan. Het is totaal iets anders, dus best spannend om deze stap te maken. Soms moet je uit je com fortzone stappen om het weer naar je zin te krijgen. Ik ben dan ook erg blij met mijn keuze en heb zin om ervoor te gaan.’

Opdracht van de familie
De kersverse directeur is inmiddels vier maanden onderweg. Hoewel de familie Hoogendoorn nog steeds eigenaar is heeft Hugo de operationele leiding binnen Boerderij De Boerinn. De voornaamste opdracht die hij van de familie kreeg, is meer uit de zakelijke markt halen. Hugo: ‘Particulieren weten Boerderij De Boerinn meestal wel te vinden. We merken alleen dat bedrijven nog niet altijd weten dat we voor hen ook veel te bieden hebben. Daar zit potentiële groei. We hebben hier volledig uitgeruste zalen voor twee tot wel vierhonderd personen en daarnaast tal van activiteiten. Genoeg mogelijkheden dus. Voor mij is dit een leuke uitdaging omdat ik een groot zakelijk netwerk heb. Dat kan ik nu volop inzetten. Daarnaast zijn we druk bezig om nieuwe arrangementen te bedenken en deze te promoten.’

Nieuwe arrangementen

‘Eén van de nieuwe arrangementen is Kerst met collega’s. Een kerstdiner, in combinatie met kerstpakketten samenstellen. Het diner is volgens onze vaste horecaformule: een (barbecue)buffet in een informele setting, waarbij je er zelfs nog voor kan kiezen om zelf het vlees om te draaien. Naast de barbecue kunnen personeelsleden ook meteen hun eigen kerstpakket samenstellen. Wij voorzien dan in stands, waarin door het bedrijf artikelen voor het kerstpakket kunnen worden uitgestald. Personeel kan dan zelf uitkiezen wat ze in hun pakket willen. Leuker en veel persoonlijker dan bijvoorbeeld een waardebon.’

Net als vroeger
Volgend jaar bestaat Boerderij De Boerinn 25 jaar. In de afgelopen jaren is er veel veranderd. Toen Arie Hoogendoorn destijds besloot om zijn agrarisch bedrijf uit te breiden met recreatieve functies, bleven de twee bedrijfsvormen nog lang naast elkaar bestaan. Pas vier jaar geleden verdwenen de laatste koeien uit de stal. Nu zijn er nog steeds dieren op de boerderij, maar meer als “knuffelvee”. Hoewel in de loop der tijd veel is veranderd, is een groot deel van de activiteiten nog exact hetzelfde als bij de start. ‘Uit onderzoek onder onze gasten blijkt dat mensen “het oude” juist heel erg waarderen’, legt Hugo uit. ‘Ze komen hier juist voor klompengolf of poldersporten. Natuurlijk zijn er naar verloop van tijd ook meerdere moderne activiteiten bijgekomen. Veel hiervan spelen zich bewust binnen af, waardoor het evenement ook bij slecht weer gewoon op een plezierige manier door kan gaan. Denk aan een escaperoom of juist het omgekeerde: een break-in box. Degene die vanuit de directie of de personeelsvereniging de dag organiseert wil natuurlijk niet te horen krijgen dat het programma in het water viel omdat de weergoden niet gunstig gezind waren. Wij stellen graag het doel van de dag centraal en stemmen het programma voor de teambuilding daar dan op af.

‘Soms moet je gewoon uit je comfortzone stappen om het weer naar je zin te krijgen’

Green key
Terwijl we een rondje maken over het dertig hectare tellende terrein, vertelt Hugo over de visie op duurzaamheid. ‘We zitten hier midden in de natuur. Dat willen we graag behouden. Duurzaamheid is voor ons dan ook altijd al een belangrijk thema geweest. Begin dit jaar is die visie beloond met een Green Key Gold normering, een duurzaamheidskeurmerk voor de toeristische en recreatieve branche. Die krijg je niet zomaar dus daar zijn we heel trots op. Net als op onze samenwerking met stichting Abrona, die mensen met een beperking begeleidt. Zij helpen hier in de groenvoorziening en bij verschillende klussen op de boerderij. Wij bieden hen de ruimte, de machines, fijne begeleiding en samen zorgen we ervoor dat ze alles op hun tempo kunnen doen.’

Persoonlijke noot
Wanneer we willen afsluiten, moet Hugo nog één ding van het hart. ‘Ik zou iedereen willen oproepen om altijd scherp te luisteren naar je gevoel. Ook al zit je heel veilig in je functie of branche: blijf altijd nagaan of je nog op je plek zit. Het is makkelijk om te blijven doen wat je deed, maar dan krijg je ook wat je kreeg. Ik spreek uit ervaring. Ook al heb ik best wat moeten inleveren op het gebied van arbeidsvoorwaarden, ik schat de kans dat ik terugga naar mijn oude wereld heel laag in. Voor mij is werkplezier en de informele werksfeer veel belangrijker. Ik kan anderen alleen maar adviseren om bij twijfel iets te gaan doen waar je meer energie en motivatie uit haalt. Maak het concreet. Ik heb er in elk geval geen seconde spijt van gehad.’

 

Deel:

Meer nieuws van 't erf

Stel je vraag

Stel hieronder jouw vraag en wij antwoorden binnen een dag op jouw vraag.
Liever direct bellen? Bel gerust naar 0348 - 401200

Online Reserveren

Plaats via onderstaand formulier uw reservering.
Liever direct bellen? Bel gerust naar 0348 - 401200

Blijf op de hoogte!

Ontvang kortingen, het laatste nieuws in onze maandelijkse nieuwsbrief in je mail:

Whatsapp for Business